fredag 9. desember 2011

9.desember

Jeg holder meg fast i den røde tråden om adventskalendere jeg... Denne type julekalender som jeg skal dele med dere no er ei bok som jeg leser til mine elever hver dag; og to kapitler på fredag og to på mandag... :) Og de elsker denne morgensstundene; da får de slappet litt av og får en myk start, da noen kan trenge det...



Iallefall; jeg leser om småskognissen Nisse Noppe. Han finner et vakkert dekorert skrin og han har fått ansvaret med å sørge for at skrinet ikke kommer i gale hender. Men noe skjer og skrinet blir borte og da må han sammen med venninnen sin Nisse Nille dra ut på leting etter skrinet. De møter mystiske figurer eller vesener hver dag;

Denne boken tar ogsÃ¥ for seg vÃ¥re førjultradisjoner som boka bygger pÃ¥ og tar utgangspunkt i primstaven;  huskestaven til Nisse Noppe.

' Nisse Noppes Juleeventyr En julekalender i bokform, bygget pÃ¥ gamle norske førjulstradisjoner. En dag finner den lille skognissen Nisse Noppe et mystisk skrin i fjæra. Det forsvinner, og sammen med venninnen Nille begir Noppe deg ut pÃ¥ en spennende jakt etter skrinet. Eventyret følger primstaven med datoer og merkedager. Hver dag møter Noppe og Nille en mytisk figur eller et vesen som alle hører sammen med merkedager og naturfenomener i desember mÃ¥ned. 24 vakkert illustrerte kapitler - et for hver dag i ventemÃ¥neden før jul. Levert av © DnBB AS'

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=119561 'Nisse Noppes Juleeventyr'

Ha en fin fredag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar