fredag 24. april 2009

Etterlysning... Korr er våren???

Må jo sende ut en etterlysning på hvor våren har tatt veien. Jeg kan med sikkerhet si at den IKKE fins i Finnmarka, for her er det bare regn, snø, orkanlignende vind og slaps på veien... Elevene er kjempeglad for dette her været; men er værre med læreren tror jeg... Men jeg er jo ikke den som liker og plaske i vannet men moro og se at det bringer glede for de :)

Jeg savner våren med å se hestehoven titte opp av leira, se knapper på trærne, kattlabbene vise seg på seljetrærne; men ingenting av dette har jeg fått sett... Bare regn, snø og sludd har jeg fått sett samt skodda som kommer snikende som et ullteppe inngjennom fjorden her.

Men opp ialt dette stresset med våren så har jeg vært opptatt med å søke jobb, hadd telefon intervju (er like skummelt som det var for tre år siden... *grøss*) og søkt litt flere jobber... Denne gangen virker det som om grensa går i Sør Trøndelag fylke... *hehe* men mest i nord norge da... Man skulle nesten tro at det er ment at jeg skal være her i nord... Men vi får se hvor haren hopper (i det her tilfellet meg...) og jeg har også fått tid til å strikke... Kjenner panikken tar meg no iom det nærmer seg juli med STORE stormskritt... Men velger og la panikken hvile til vi kommer til Mai... *hehe* Ikke logisk tankegang, jeg vet men moro lell.... :)

Nei, vil ha sol og vår... :) så det kan godt få regne litt til slik at all snøen forsvinner... Men tenker at 17.mai er jo her snart OG da må jo snøen være her; for den kan jo ikke fjernes den... *sukk* jaja kanskje er jeg storforlangende her...

- Carpe Diem -

1 kommentar:

  1. Du ropte på våren - og jammen kom den....
    deilig nå- men æ blr ikke sååå sur om sola også ser innom..litt terasse vær liksom....
    Ha en fin søndag ettermiddag og kveld-snakkes.

    SvarSlett