onsdag 13. januar 2010

Simple Living

Jepp det nye året er no 12 dager gammelt og jeg har begynt å gjort meg noen tanker om hvordan jeg vil ha ting i leiligheten min. Jeg elsker og forandre og lage nye ting evt kjøpe nye/gammelt... Men jeg er også av den oppfatningen at man kan fornye seg selv om det tar tid... Både fysisk og psykisk. Men i første omgang så er det leiligheten min som får gjennomgå... Må bruke litt tid på å rydde ut jula, finne ut hva slags farger i lys samt duker jeg skal ha... Er jo snart vår *gløtter på kalenderen og innser at våren minst er 3 mnd unna... * Uansett, simple living handler om å gjøre enkle grep i livet, enten på det materalistiske eller psykologiske settet. Noe forteller meg at bloggen også får gjennomgå igjen noen forandringer...

Så jeg starter med å forandre å kaste / fornye / ommøblere / rydde slik at det blir bedre rundt meg :) Elsker slike forandringer og jeg er snart med å si at forandring fryder.

I følge wikipedia.no så betyr simple living dette: Simple living er et engelsk begrep for en enkel livsstil som noen personer tilstreber, ofte av sprituelle, helsemessige eller økologiske grunner. Noen velger å leve enkelt for å vise motstand mot en konsumorientert og materialistisk vestlig tankegang, mens andre gjør det av hensyn til personlig smak eller økonomi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar